Charlestown

Idag hade jag och Per spikat att vi skulle åka ner till centrum vid 17-tiden för att fånga Karlstad i det vackra kvällsljuset. Som mål för fotosessionen hade vi att lyckas få några bilder vi verkligen kände var värda att behålla, och vi skulle inte ge oss förrän målet var uppnått. Jag har på senare tid blivit extremt självkritisk när det gäller mina bilder, och det bör man kanske även vara om man vill utvecklas. Utan några krav eller ambitioner så kommer man inte heller någon vart. Risken med att bli för självkritisk är dock att man gärna ser förbi bilder som egentligen är bra, oftast behöver man smälta det första intrycket någon dag.

Det blev en lång tur, nästan fyra timmar. Mina fötter värker fortfarande, men nöjd blev jag! Självklart blev det en del skräp med, men det tar en stund innan man kommer i form och börjar tänka på rätt sätt. Jag har börjat försöka hålla bildkompositionen så ren som möjligt, avskalat är snyggt helt enkelt. Har lagt upp ett nytt projekt på min hemsida kallad "Charlestown", hela bildserien går i svart-vitt . Kolla gärna in bilderna! Siten har för övrigt fått ett ansiktslyft, även den har blivit avskalad till det yttre.
http://www.joeledstrom.se



By the way, rösta gärna på mitt bidrag till Canon - The Assignment:
http://ta.canon-europe.com/?pg=gallery&cc=se&lc=sv&photo_id=foto480d19a3026ec

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0