Fåtåshopp

Fick lust att ta ett rejält photoshop-pass idag, fick några roligare idéer som jag ville verkställa.
Första bilden kom jag på när jag åt frukost, funderade på hur det skulle se ut om jag placerade mig själv i frukostskålen läsandes en bok. Drog ganska snart fram kameran och stativet och plåtade först talriken och sedan mig själv sittandes på golvet. Sedan påbörjade jag pillet i photoshop och efter någon timme hade jag fått ihop ett hyffsat resultat. Det var dock svårare än jag trodde, är en ganska stor utmaning att få trovärdiga skuggor/ljus i två sammansatta bilder med så olika skalor. Här är resultatet iaf:


Jag och Erika satte även igång ett litet projekt därefter där vi ville gestalta henne i tre olika "modes".
Riggade prylarna igen och fick regissera Erika på bästa möjliga sätt. Sen blev det efterarbete i photoshop igen, och denna gånge var det betydligt lättare att få ljus och skuggor att se realistiska ut. Så här blev denna:

Kommentarer
Postat av: marielle

vilka finurliga bilder ;P

2008-03-19 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0