Årets första grillning

Jag har inte skrivit i bloggen på ett tag nu, haft en del annat att göra. Tänkte ta och uppdatera den lite.

Förra veckan blev vi färdiga med första delkursen i Historia B och det var skönt att kunna lägga den delen bakom sig nu! Examinationen bestod av en hemtenta som vi sedan följde upp med ett seminarie där vi diskuterade våra svar.

Under helgen så blev det en del socialt umgänge. På fredagkväll träffades jag, Per och Niklas och umgicks och snackade om allt möjligt. Var väldigt avslappnat och trevligt, jag tycker det är kul när man kan umgås utan att ha något speciellt på schemat man måste göra. Det går ju faktiskt att ha kul utan att kolla på film eller spela spel, tro det eller ej ;)

Framåt 23 så drog vi bort till Fredrik som hade födelsedagsfest och sa grattis till honom. Vi blev kvar där ett tag och hälsade på lite allt möjligt folk som var där, sen gjorde vi sällskap med dom bort till Bunkern (sunkig studentpub i vårat kvarter) och slog oss ned i sofforna där. Blev ett trevligt avslut på kvällen!

Sen på lördag förmiddag bestämde jag och Erika oss för att ta en rejäl promenad, och när Erika säger rejäl promenad så får man räkna med ett riktigt mastodontpass. Blev nog nästan en mil, kändes som det iaf :) Tog ett bra tag att gå den sträckan.

På kvällen så hade David och Carro anordnat årets första grillkväll! Väldigt tidigt ute måste jag säga, men det smakade finfint! Vi grillade på hans balkong och det blev aningen rökigt i lägenheten :) Efter maten var det dags för en rejäl pokerrunda där alla (t.om kvinnorna i sällskapet) deltog. Självklart hamnade jag och Patrik i finalen, det har nog varit så de 3-4 senaste gångerna vi spelat. Och som vanligt blev det en vinst för mig ;)
Kvällen fortsatte med några turneringar i Singstar och framåt natten ett parti Rappakalja! Kort sammanfattat så var det en skitkul kväll. Slänger med några bilder som togs, ni får ursäkta den dåliga kvaliteten men dom togs med min mobilkamera.



Nu i veckan drog studierna igång på allvar igen när det blivit dags för B-uppsats! Vi har haft 3 föreläsningar i veckan där vi håller på att förbereda oss för sökning i arkiven, formulering av frågställning/syfte osv. Jag är inte helt säker på vad jag tänkt att skriva om än, men det lutar åt att jag kommer göra research kring kända fotografer och föreningsverksamhet rörande fotografi i Värmland/Karlstad. Men som sagt, inget är bestämt än.

Om ni undrar varför jag sitter uppe och skriver det här så sent är för att jag samtidigt håller på att lära mig Aperture, ett program för att organisera / redigera bilder. Börjar bli några tusen nu på hårddisken så jag kände att det var dags!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0