Det går mot sitt slut.

Jaha. Då är våra år i Karlstad snart över. Jag och Erika åker ned mot Lidköping om 2 dagar och stannar där över sommaren. Erika har fått jobb på Swedbank i Lidköping och jag ska läsa en sommarkurs, ta körtkort och softa :)
Kursen jag ska läsa heter "Andra världskriget i ett underifrån perspektiv" och är på 15hp. Verkar bli rätt intressant! Kursen är helt på distans och examinationen görs genom en hemtenta som man mailar in.

Den 1:a augusti får vi våran nya lägenhet i centrala Göteborg, ska bli både kul och spännande! Känns som att börja om på noll igen, tur att jag redan känner lite folk där nere. Sen så lär man ju alltid känna nya människor genom skola/jobb.
Samtidigt känns det lite sorgligt att lämna Karlstad med, har haft 3 bra år här uppe och lärt känna många roliga människor.
Kommer sakna både dom och Karlstad! Får hoppas de flesta man kännser tar sitt förnuft till fånga och flyttar nedåt i landet sen när de är färdiga ; )
Jag har sagt hej då till de flesta nu, blev en liten fest innan alla åkte bort över sommaren. Vi umgicks allihopa hemma hos Per på kvällen, senare drog vi ned till stan och satte oss på en uteservering! Blev ett riktigt fint och trevligt avslut :)



Men nu är det ju inte så att man måste säga upp kontakten bara för att man flyttar, tågförbindelserna från Göteborg fungerar bra så jag lär ju åka upp hälsa på igen!

Hoppas jag får lite ordning på mina studier nu med till hösten, har velat runt lite länge. Blir så när man inte riktigt vet vad man vill. Har sökt in till Europastudier på Göteborgs universitet, och då kan jag även tillgodoräkna historian så jag inte läst den helt i onödan. Problemet är väl att bli antagen, rätt hård konkurrens där nere. Kommer jag inte in på de kurserna jag helst vill läsa så kommer jag att söka jobb istället och prova att söka in igen nästa år.

Fotografering ska jag satsa hårt på med i sommar! I och med att skatteåterbäringen nyss dök upp så blev det dags för en uppgradering av utrustningen. Valet föll på en Canon 40D tillsammans med ett 17-85 IS, ska även dra hem ett 70-200mm på tradera. Var lite inne på en Nikon D300 också, men Canon gav mer "bang for the buck". Bättre att investera mer pengar i optik istället för kamerahus. Prylarna dyker förmodligen upp i början av nästa vecka! *längtar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0