Operaaaaaa...oouuuaahhii!

Igår var jag och Erika på en operaföreställning på Läckö slott. Vi fick biljetterna från Erikas jobb (Swedbank) från några som hade lämnat återbud. Vi tyckte det kunde vara kul att prova på och se hur det var. Föreställningen handlade om Magnus Gabriel De La Gardies liv, hans väg upp till toppen på karriären och sedan fallet. Nu har jag inte allt för mycket att jämföra med då jag inte är det minsta inlyssnad på operamusik, men om den låter som igår kväll så var det verkligen inget för mig. Klassisk musik kan jag uppskatta, men jag upplevde musiken under den här föreställningen som väldigt ostrukturerad. Mer ljud än musik.
Dessutom tröttnade jag ganska fort på allt ylande. Men, men... det är ju självklart en smaksak. De andra som var där verkade uppskatta föreställningen väldigt mycket, så det var säkert en bra opera. Inget för mig dock. För lite dist och dubbeltramp ;)

På tal om annat så har Erika nu fått jobb efter sommaren i Gbg! Jättekul för henne, hon kommer säkert trivas jättebra där :) Hon fick jobb som ekonomiassistent på en mediabyrå i nordstan. Känns bra att en av oss har säkrad framtid iaf!
Efter 1:a urvalet vid antagningen till höstens utbildningar hamnade jag som 4:e reserv på Europaprogrammet, vilket egentligen var oväntat högt. Nu får jag bara hålla tummarna och hoppas att några droppar eller tackar nej :) Jag har blivit antagen till en arkeologikurs i värsta fall, men blir det inget med mitt förstahandsval så börjar jag nog söka jobb istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0