Lite nya böcker

I förrgår kom tre stycken böcker som jag hade beställt från Adlibris. En av dessa, Stora boken om inredning, var en present till Erika som nyss fyllde år. Hon har stora planer och visioner för lägenheten i Gbg, så jag tyckte det var en passande present :) Hoppas Erika hittar bra inspiration i boken!

De andra två böckerna hette Slag - historiens slagfält och Super av Daniel Månsson.
Den förstnämnda är ett stort lexikon som täcker människans konflikter från antiken och fram till nutid. Redogör för bakgrunden till konflikterna och deras förlopp och konsekvenser. Ett guldkorn för oss som tycker det är kul att läsa om krigsföring genom historien :)

Den andra boken, Super, är en fotobok av Daniel Månsson. Han har i den dokumenterat olika profiler inom surfvärlden med oerhört läckra bilder och korta beskrivande texter till. Jag själv är varken insatt eller har något stort intresse för surfning, men fotografierna är en fröjd för ögat och en stor inspiration! Skulle själv vilja nischa mig inom en viss genre och få tillfällen att ta sådana oerhört läckra bilder.




Här är en länk till Daniel Månssons hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0