Poker joker

Igår kväll var det dags för lite poker igen. Blev jag, David, Karl och Fredrik.
Jag brukar köra på två sätt när jag spelar poker:

1 ] Jag fegspelar och satsar bara när jag väl har något på handen. Detta gör jag ofta i början av spelet när jag fortfarande har hopp om att kunna kamma hem en vinst. Ofta slutar det bara med att jag ligger brunt till och blindsen äter upp det lilla jag har kvar.

Då går jag över på taktik nr.2

2] Ger upp hoppet och kör på med målet att åka ut och slipa lida mer. Jag börjar satsa på skithänder eller kör All-In bara för att bli av med mina marker. Detta leder ofta till att jag börjar dra hem vinster och kommer ikapp. Eller som igår, då det slutade med total seger:) Yeah!

Så nu vet ni det. Om ni skulle råka möta mig i en match poker någon gång, så vet ni exakt hur jag kommer att spela.

image12

Andra turen gick inte lika bra, men jag kom iallafall hem med mer pengar i fickan än jag hade när jag gick dit :)

Efter pokern hängde jag på David hem till honom och lirade lite Kane & Lynch på PS3. Spelet var okej, men inte mer. Inget jag kommer införskaffa.


Kommentarer
Postat av: Tobad

Ingen bryr sig om dina dåliga pokerstrategier.. FYFAN!!!

2008-01-26 @ 18:17:27
Postat av: Joel

Ja det märks på dig, du åker ju typ alltid ut första turen så ;) Har du någonsin vunnit? Näe!

2008-01-26 @ 22:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0