Bio och tenta

Gjorde ännu en historiatenta idag. Behandlade perioden 1700-1900.
Kände att jag var ute lite i sista stund, men kan nog ha fixat den. Vågar inte hoppas på något än :)
Hur som helst var det skönt att få den gjord. Nu kan jag bara slappa fram till B-kursen börjar på måndag.

Ikväll var jag, Tobbe och Patrik och såg National Treasure: Book of secrets. Den var okej, fungerade som lättsam underhållning men var inte superb på något sätt. Den första filmen får jag nog anse vara strået vassare.
Har märkt att många uppföljare som gjorts på senare tid håller väldigt låg kvalitet. Spider-Man 3, Pirate of the Caribbean 2-3 osv. Alla dessa har varit besvikelser. När det gäller just Pirates-filmerna så hade den första filmen ändå en trevlig charm, något som tappades helt i uppföljarna och gjorde det till en rörig, meningslös och tjatig trilogi.

En uppföljare måste faktiskt inte vara dålig, finns många exempel på motsatsen. Star Wars (originalfilmerna, dom andra är crap), Indiana Jones, Terminator 2, Alien 2, m.m.

På spelfronten ser februari ut att bli en intressant månad. Devil May Cry 4 dycker upp till 360:n (en licens som tidigare tillhört Sony) och även Turok får uppföljare på nextgen-konsolerna. Väntar även på Silent Hill Origins och Castlevania X ifrån Kanada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0