Långpromenad och rollspel

Nu i helgen har jag och Erika suttit hundvakter. Då hennes familj var på Svenska Rallyt här uppe i Värmland så fick vi (Erika egentligen, men en del av ansvaret lades över på mig) den stora äran att passa deras hund Wille. En stor människohatande pittbull.... eller inte. Snarare en liten lat sak med stora krav på uppmärksamhet, lite som jag själv. Hur som helst så bestämde vi oss för att ta en långpromenad nere vid Mariebergsskogen, så vi tog bussen dit ut och promenerade längs med vattnet och sedan tillbaka in till stan där vi köpte semlor och tog med oss hem :) Vädret var tack och lov helt okej och solen tittade fram lite då och då.

      

På kvällen skulle Erika och en kompis till henne kolla på melodifestivalen, och eftersom jag skyr den tillställning som pesten så valde jag att fly fältet. Blev att jag och några andra spelade spel hemma hos Patrik, blev ett rollspel som heter Talisman. Rätt underhållande ett tag, men tar mer än en evighet att spela igenom. Så vi lade ner innan någon korats till vinnare.


Kommentarer
Postat av: Danne

Som inbiten nörd måste jag ju då påpeka att Talisman inte är något rollspel i direkt mening utan fortfarande räknas till brädspels-kategorin *host host*

2008-02-10 @ 10:32:07
Postat av: Joel

Ah, jo det kan jag nog hålla med om. Något riktigt rollspel är det ju inte, utan snarare ett light-RPG :) Du får vara med å lira det någon kväll!

2008-02-10 @ 12:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0