iMac

Efter många års användande av PC så har jag nu gått över till Mac, och jag ångrar det inte en sekund!
Beställde en iMac från applestore.se och utnyttjade studentrabatten vilket gjorde att jag sparade över tusenlappen. Leveransen gick blixtfort, 4 dagar senare hade jag datorn i min ägo (dom skickas från Holland). Tyvärr så fick jag en död pixel mitt i skärmen på mitt första exemplar, så jag ringde till apple och 4 dagar senare hade jag fått en ny :)
Cred till Applestore!

image36
Förutom att iMac:en är ruggigt snygg så är den även riktigt kul att använda! Allt går fort att hitta och allt fungerar direkt, inte massa irriterande rutor och pop-ups som Windows gärna drabbas av.
Ett ganska brett utbud med roliga program ingår, och jag har även börjat gilla iTunes nu :) Har vägrat använda det tidigare. När det gäller OS X så var det lite ovant i början, men efter en stund har man greppat hur allt fungerar och nu känns det hur bra som helst att använda!
För den som vill veta mer om hur det är att använda mac så är det bara att klicka här!

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, kollat på lite film med kompisarna och igår hade vi spelkväll.
Vi körde först monopol där jag gjorde en storslagen seger, lyckades få ut hotell över halva spelplanen :) Efter det blev det ett pokerparti som jag också vann. Inga stora pengar i vinstpotten, men räcker till en pizza och en dricka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0