Håravfall och våfflor

Har inte bloggat på några dagar nu, så jag ska göra en liten summering av veckan som gott.

Ehhhhh....

Har inte hänt så mycket egentligen. Varit en blandning av softande, umgänge, filmtittande och plugg.

I torsdags så bestämde jag, Erika, Tobbe och Jossie för att vi skulle ha våffekväll och kika på film. Så vi värmde upp våffeljärnet, vispade grädden och smaskade våfflor.

 

Vi kollade på Sweeney: The Demon Barber of Fleet Street. Det är Tim Burtons senaste alster med Johnny Depp i huvudrollen som en mordisk barberare. Jag brukar älska Tim Burtons filmer (Sleepy Hollow, Big Fish, Edward Scissorhands, Batman), men den här var ingen höjdare. Tror att det att filmen var gjord som en musikal som gjorde att jag hade svårt att fatta tycke för den. Estetiskt sett så påminner den väldigt mycket om Scissorhands och Sleepy Hollow, vilken är toppen! Men tyvärr höll inte filmen riktigt måttet. Får hoppas Burtons kommande tolkning av Alice i Underlandet blir bättre! Den dyker upp nu under 2008.

Under fredagen så bestämde jag och Tobbe att det var dags att raka av oss våra frillor. Dags att ta bort vinterpälsen helt enkelt. Vi lånade rakutrustning av Niklas och satte igång med projektet. Högen med hår som låg på golvet efteråt hade förmodligen räckt för att stoppa upp en kudde med. Ück!
 

Andra spännande händelser i veckan:

- Monkey Island 2 avklarat! Skitkul :) Var nog mer än tio år sedan jag spelade igenom det senast. Dags att börja på 3:an.

- Ägnat X antal timmar till att läsa i "Den globala nationalismen", våran väldigt spännande kurslitteratur just nu. Gäsp. Det är inte så kul som det låter. Delvis intressant, men flummiga begrepp och hundratals olika teorier gör att det känns som en enda stor röra ibland. Gillar mer konkreta historiestudier, men kan förstå varför man anser att ämnet är viktigt då nationalsimen format stora delar av Europa och även legat till grund för världskrigen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0