Alla hjärtans dag

image35
Igår var det som de flesta Alla hjärtans dag - ett påfund med syfte att lura på alla stackars konsumenter diverse hjärtformade prylar.

Denna dag firade jag inte helt oväntat tillsammans med Erika :) Våra oerhört originella planer för kvällen såg ut så här:

1] Äta ute
2] Bio

Men innan det så blev jag tvungen att infria ett löfte jag gett till Erika, nämligen att följa med på ett 75 minuter  långt träningspass med powerstep & styrka. I över en timme plågades jag av svett, flås och rörelser som inte gick att utföra... till tonerna av elektropop. Visst låter det som en mardröm? Det var det också. I början gick det bra, lätt som en plätt att stampa upp och ned på en liten pall... men efter 5 minuter ballar det ur och man ska samtidigt som man trampar på pallen börja vifta med armarna i takt med fötterna, därefter läggs det på piruetter, skutt och alla andra omöjliga rörelser! Och som om inte det är illa nog så börjar vi lyfta tyngder mitt i all misär.
Jag kommer aldrig att gå dit igen. Kommer fortsätta med mina hopplösa försök till att gå ut och springa bort fettet istället.

Nu när det var genomfört så blev kvällen genast mycket trevligare. Vi begav oss först till Mongolian Steakhouse och beställde en buffé, och till den ingick förrätt och efterrätt som bestod av soppa och frukt med glass.
Buffén var underbart god! Och allt gick så snabbt att få tillagat. Så Mongolian Steakhouse rekommenderas varmt!

Efter det gick vi vidare till SF och kollade på Cloverfield, en film som bäst kan beskrivas som en blandning av Blair Witch Project och Godzilla :) Var faktiskt väldigt spännande, hade inga direkta förhoppningar om att den skulle vara bra så jag blev positivt överraskad!  -> Trailer


För övrigt vill jag bara säga att kaffe latte är oerhört gott! Kan inte sluta dricka det, värmer så gott i magen :)

Kommentarer
Postat av: Älskling

Hihi, visst är det gott! ;) Sötnos!

2008-02-15 @ 16:32:23
URL: http://erikasbloggomalltutommode.blogg.se
Postat av: Olof

Mongolian Steakhouse is the shit! Grymt ställe alltså :). För övrigt är tung metal det enda som går att träna, Slayer!

2008-02-15 @ 23:03:58
Postat av: Joel

Ja det var verkligen kungligt gott där!

Hade dom haft Slayer på träningen hade det förmodligen varit lättare att genomlida passet :)

2008-02-15 @ 23:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0