Tillbaka från Gotland.

Nu är vi (hela familjen) tillbaka i Lidköping efter en veckas vistelse på Gotland!
Det blev en väldigt trevlig resa, trots att vädret inte alltid ville visa sin bästa sida :)

Vi bodde några mil strax söder om Visby, i närheten av Klintehamn. Mor och far hade hyrt tre stugor som vi delade upp oss i.
Under veckan hann vi se allt ifrån vackra naturvyer, raukar och fornborgar till Visbys innerstad och sköna människor i medeltida kläder. Medeltidsveckan pågick för fullt när vi var där, fanns mycket roligt att se. Bland annat en väldigt mysig marknad! Erika berättar på sin blogg lite mer detaljerat om varje dag, samt att en hel drös bilder finns att beskåda.
Klicka HÄR om du är nyfiken!

För övrigt så fick jag nyss resultatet från andra urvalet för hösten högskoleutbildningar.... och jag kom in på Europaprogrammet! Woho! Trodde jag faktiskt inte, hade nästan ställt in mig mentalt på att bli tvungen att börja paniksöka jobb. Gött mos! Nu har det löst sig för både mig och Erika till hösten, hon har fått ett bra jobb och jag har kommit in på den utbildning jag ville. Att vi dessutom har fått tag på en fin lägenhet i centrala Göteborg är så himla skönt :)
Vi började planera våran flytt till Göteborg för ca 1 år sen, och vid den tidpunkten trodde jag aldrig att allt skulle gå så smidigt som det gjort.

Det märks att hösten är på intåg... värmen (den lilla som varit under sommaren) har börjat avta och det mörknar allt tidigare på kvällarna. Lika bra att ställa in sig på höstens intåg, men inget att deppa för.... höst kan vara väldigt mysigt det med.

PS. Lagt upp några nya bilder på min fotoblogg - > joeledstrom.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0