Longboarding

Idag har jag och Svenne varit och åkt longboard i Slottskogen, vi möttes upp utanför Liseberg när han slutade jobbet vid 15 och drog dit sen. Medan jag väntade på Sven så fick jag sitt och tjöta med en el-försäljare som förklarade för mig hur oerhört dumt det vara att välja Vattenfall framför dom (blah blah). Jag sa att jag redan hade bundit upp mig ett år hos Vattenfall, men då ville han absolut att jag skulle fylla i ett papper som gav dom rätten att byta abonnemang åt mig när bindningstiden där var slut. Yeah right!

Jag frågade honom varför inte dom fanns med på internet som alla andra bolag, men han menade att dom istället ville marknadsföra sig genom personlig kontakt. Då klargjorde jag för honom att man ( jag ) inte springer ut på stan lite slumpmässigt i hopp om att finna bra elpriser. Tack och bock!

Hur som helst, det blev en fin eftermiddag i slottskogen och en hel del longboard-åkande. Fanns en hel del sköna backar där! Man fick passa sig dock, backarna var ofta brantare än dom såg ut och brädan kom upp väldigt fort i fart!
Vill inte få speedwobbles, har fått det en gång tidigare i hög hastighet. Var riktigt läskigt! Så här ser en speedwobble ut:

 

Inte kul! När brädan väl börjar gunga i sidleds är det svårt att få stopp på den.
Några bilder från dagen >

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0