Många beslut.

Har varit rätt virrigt de senaste dagarna, vilket till stor del beror på  att vi inte riktigt vet vad som kommer att hända till hösten. Erika och jag har ju planerat att flytta till Göteborg, men jag blev väldigt tveksam kring mina möjligheter att komma in på lärarprogrammet där. När jag kollade statistiken så såg antagninspoängen väldigt höga ut, vilket beror på att det är oerhört många som söker utbildningar i Gbg så konkurrensen är hyffsat hård. Att min utbildning är ett enda stort trassel underlättar ju inte heller :) Så det såg lite mörkt ut ett tag och det verkade som vi blev tvugna att stanna kvar i Karlstad ett par år till.

Sista ansökningsdatumet inför hösten börjar ju närma sig så jag kände mig tvungen att kontakta studievägledare i både Gbg och Karlstad för att se hur det gick att lösa. Mitt mål är att i slutändan få en lärarexamen med inriktning mot historia/religion, men mest som en backup då det inte är säkert jag vill jobba som lärare. Jag ser det mer som en bra utbildning att ha i ryggen och kunna luta sig tillbaka emot. Men i och med att jag läser fristående kurser just nu och inte inom ett program så är jag ju tvungen att lösa det här på något sätt, jag vill ju inte heller slänga bort de poäng jag samlat ihop tidigare på lärarprogrammet. Så efter mailkontakten med diverse studievägledare så verkar det ändå gå att lösa sig till slut, blir att jag plockar fristående kurser upp till C-nivå i historia/religion och sedan kompletterar med det som kvarstår i lärarnas allmänna utbildningsområde/vfu.

Sen så var det ju det här med sommarjobb. Suck.
Har inte hört från något ställe än, och drog iväg ytterligare ansökningar idag. Men så kom jag på möjligheten att läsa en sommarkurs, och på så sätt ändå få in lite pengar och samtidigt få en del tid över att lägga på körkortet! Vore faktiskt skönt att slippa jobba en sommar och dessutom bli färdig med körkortet. Så jag gick in på studera.nu och sökte in på en distanskurs på 15hp. Ansökan blev lite sen, men det ska nog lösa sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0